A Marriott profitja nőtt a kiemelkedő európai teljesítménynek következtében

|

A Marriott International szállodaóriás nettó nyeresége 2023 utolsó negyedévében éves szinten 26 százalékkal, 848 millió dollárra nőtt – amihez hozzájárult az európai erősödés és a nagyvállalatok keresletének javulása.

Az egyesült államokbeli székhelyű vállalatnak egy szabad szobára jutó bevétele 7 százalékkal nőtt éves szinten a negyedik negyedévben. A nemzetközi ingatlanok esetében (az Egyesült Államokon és Kanadán kívül) növekedés 17 százalékos.

Szállodáink átmeneti üzleti bevételei 3 százalékkal nőttek az egy évvel korábbi negyedévhez képest” – mondta Anthony Capuano, a Marriott elnök-vezérigazgatója, majd hozzátette: a Marriott csapata „kiváló eredményeket ért el 2023-ban, mivel a kínálatunk iránti kereslet világszerte folyamatosan nőtt”.

2023 egészére a Marriott 31 százalékkal, 3,1 milliárd dollárra növelte a nettó nyereséget, szemben az előző évi 2,4 milliárd dolláros nyereséggel. A teljes bevétel éves szinten 14 százalékkal, 23,7 milliárd dollárra nőtt tavaly.

2024-ben újabb szilárd növekedésre és jelentős részvényesi hozamokra számítunk. A növekedés normalizálódásával világszerte 3-5 százalékos, a nettó helyiségek 5,5-6 százalékos növekedésére számítunk az egész évre vonatkozóan.” – tette hozzá Capuano.

Európában a Marriott ingatlanjai átlagos napi árfolyama (ADR) 195,71 dollár volt 2023 negyedik negyedévében. Ez 4,1 százalékos emelkedést jelent 2022 utolsó három hónapjához képest. A kihasználtság is 3,3 százalékponttal javult az előző év azonos időszakához képest. A 2023-as adatok azt mutatják, hogy a Marriott 207,86 dolláros ADR-t ért el Európában, ami 7,2 százalékos emelkedést jelent 2022-höz képest.

Tavaly a szállodaóriás 558 szállodával és 81 000 szobával bővítette világszintű portfólióját. Köztük 17 500 szobát a City Express felvásárlásából szerzett meg. Ezzel szemben 63 ingatlan, több mint 9000 szoba lépett ki a cég platformjáról. Így a Marriott rendszerében összesen 8800 szálloda és 1,6 millió szoba volt 2023 végén. Ami a fejlesztést illeti, a Marriott alig 3400 új szállodával rendelkezik, amelyek összesen 573 000 szobával bővülnek.

Az európai szállodák kihasználtsága szintén emelkedett, 8,3 százalékponttal 68,7 százalékra nőtt 2023-ban az előző évhez képest.

Oszd meg a cikket másokkal!

Heti Barangoló

- hirdetés -

Népszerű

Ez is érdekelhet
Még több tartalom

Sevillaban fizetős lehet az ikonikus Plaza de España tér

A dél-spanyolországi Sevilla városa fizetőssé teszi a leghíresebb látványosságát,...

Az európai tengerpartok a világ legjobbjai között vannak

A TripAdvisor 2024-es Best of the Best Beach díját...

Rekord részvétellel zárult az idei Idegenvezetők Világnapja

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara több mint két évtizede...

50 év után felújítják Solymos várát

Solymos várát (Cetatea Șoimoș) román költségvetési forrásokból állítják helyre...