Rekord nyereséget ért el az Accor szállodacsoport

|

Az Accor szállodacsoport negyedik negyedéves, egy szabad szobára, foglaltságra és átlagos napidíjra jutó bevétele évről évre nő. A szállodavállalat „rekordmagas” éves bevételt, 1 milliárd eurót is elérte.

Rekordnyereséggel zárta az évet az Accor szállodacsoport. A cégcsoport rendszerszintű RevPAR-ja (rendelkezésre álló szobánkénti bevétel) a negyedévben 73 euró volt, ami 11,1 százalékkal több, mint egy évvel korábban, de valamivel elmarad a harmadik negyedévben regisztrált 77 eurótól.

Az Accor Premium, Midscale és Economy csoportjának RevPAR értéke 60 euró volt, 12,5 százalékos növekedéssel. A Luxury & Lifestyle csoport RevPAR értéke pedig 155 euró, ami 7,8 százalékos növekedést jelent. A negyedik negyedévben az Accor rendszerszintű ADR-je (átlagos napi árfolyam) 111 euró volt, ami 6,7 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban.

A cégcsoport szobáinak átlagos kihasználtsága a negyedévben 65,8 százalék volt, ami 2,6 százalékpontos növekedést jelent. Az Accor szerint Európában és Észak-Afrikában a Q4 RevPAR 8 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, de Franciaországban, amely a régió szobaárbevételének 43 százalékát adja, a RevPAR növekedése stabilizálódott.

Az Egyesült Királyságban a szobaárbevétel „szilárd és kiegyensúlyozottan nőtt”, míg a németországi RevPAR folyamatos javulást mutatott az előző negyedévekhez képest, de a foglaltsági ráták „jelentősen elmaradtak” a válság előtti szinttől. A vállalat a közel-keleti, afrikai és ázsiai-csendes-óceáni régióban 19 százalékos RevPAR növekedést könyvelhetett el az egy évvel korábbi értékhez képest, ami az ázsiai üzleti élet „jelentős fellendülésének” köszönhető.

A cégcsoport emellett folyamatos áremelkedést figyelt meg a Közel-Keleten, a szobákból származó bevétel 26 százalékkal nőtt a folyamatos gázai konfliktus ellenére. Az egész éves RevPAR 73 euró volt, ami 22,7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg az ADR 110 euróra, 11,8 százalékos emelkedést jelent, a teljes kihasználtság pedig 6 százalékponttal 66 százalékra emelkedett.

2023-ban a bevétele 5056 millió euró, ami 18 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ez 17 százalékos növekedést jelent a Premium, Midscale és Economy üzletágnál, valamint 22 százalékos növekedést a Luxury & Lifestyle üzletágnál.

A konszolidált EBITDA (kamat, adó, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény) 1003 millió eurót ért el, ami a csoport „rekordmagassága”, amelyet Sébastien Bazin elnök-vezérigazgató a csapatok „szilárd teljesítményének” tulajdonított.

„Az elmúlt év során a csoport minden szegmensben és földrajzi területen növekedést ért el, ami jól illusztrálja eszközkönnyű modelljének erősségét, a két részlegre épülő szervezetének hatékonyságát, márkái kívánatosságát, forgalmazása erősségét” – mondta.

2023-ban az Accor 291 szállodát nyitott meg, ami 41 000 szobának felel meg, és a közelmúltban bejelentette, hogy 2024-ben több mint 80 új szállodát nyit, köztük számos európai márka debütálását.

Oszd meg a cikket másokkal!

Heti Barangoló

- hirdetés -

Népszerű

Ez is érdekelhet
Még több tartalom

Sevillaban fizetős lehet az ikonikus Plaza de España tér

A dél-spanyolországi Sevilla városa fizetőssé teszi a leghíresebb látványosságát,...

Az európai tengerpartok a világ legjobbjai között vannak

A TripAdvisor 2024-es Best of the Best Beach díját...

Rekord részvétellel zárult az idei Idegenvezetők Világnapja

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara több mint két évtizede...

50 év után felújítják Solymos várát

Solymos várát (Cetatea Șoimoș) román költségvetési forrásokból állítják helyre...