A TUI Group, a világ legnagyobb utazásszervezője, kimagaslóan teljesítette a december végén zárult első negyedévet.
A társaság honlapján közzétett pénzügyi jelentés szerint a bevétel 14,7%-kal emelkedett éves összehasonlításban, elérve a 4,302 milliárd eurót. Ez jelentős növekedés a 2022 azonos időszakában elért 3,750 milliárd euróhoz képest.
A kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBIT) 6 millió euróra emelkedett, míg a 2022-es negyedévben 153 millió eurós veszteség volt. Az elemzők 102 millió eurós veszteségre számítottak, így a TUI eredménye messze felülmúlta a várakozásokat.
Fontos kiemelni, hogy a TUI eddig minden évben negatív üzemi eredménnyel zárta az első negyedévet. A mostani eredmény tehát történelmi jelentőségű a cég számára. A kedvező eredményeket az utazási kedv élénkülése és az áremelések hozták.
A TUI optimistán tekint a jövőbe, és a folyó pénzügyi évre 10%-os bevételnövekedést és 25%-os EBIT-növekedést prognosztizál.
Az üzleti év első negyedévében a TUI 3,5 millió utast szolgált ki, ami 6%-kal haladja meg a 2022 azonos időszakában elért értéket.
Népszerű desztinációk:
- A Kanári-szigetek, Egyiptom és a Zöld-foki Köztársaság ismét a legnépszerűbb úti célok közé tartoztak az október elejétől december végéig tartó időszakban. Ezek a desztinációk a napsütéses időjárásról, a gyönyörű strandokról és a változatos programokról ismertek.
Erős téli szezon:
- A téli szezonra a foglalások száma 8%-kal magasabb a tavalyi év azonos időszakához képest.
- Ez a növekedés biztató jel a jövőre vonatkozóan, és azt mutatja, hogy a TUI sikeresen alkalmazkodott a piaci trendekhez.
Áremelkedés:
- A téli utak átlagára 4%-kal emelkedett éves összehasonlításban.
- Ez az áremelkedés hozzájárult a bevételek növekedéséhez, és segített a TUI-nak kompenzálni az emelkedő üzemanyag- és szállásköltségeket.